آموزش عدد هزار ریاضی سوم ابتدایی
هدف آموزش عدد هزار ریاضی سوم ابتدایی
معرفی عدد هزار و مضارب آن
1 آموزش و معرفی عدد هزار به 3 روش یکی یکی – ده تا ده تا- صد تاصدتا
2 رسم کردن مکعب هزار
3 معرفی اسکناس 1000 ریالی و ارزش مالی
4 کاربرد اعداد چهاررقمی
5 شمارش 1000 تا10000
6 نمایش عدد 1000
7 تبدیل واحدها و اسکناس ها
پیش دانسته ها
در فصل 4 ریاضی دوم با اعداد سه رقمی آشنا شده اند
قبلا در فصل 4 ریاضی دوم با این نوع مباحث کار کردن و آشنایی دارن اون موقع عدد سه رقمی بوده و الان یه رقم اضافه میشه
وسایل مورد نیاز
انواع چینه ها 3 سانتی و 1 سانتی و انواع کوییزنر از سکه هم میتونین برای آموزش این مبحث استفاده کنین
ابتدا یک چینه ی 100 تایی بر میداریم از بچه ها تعدادشو میپرسیم و روی تخته می نویسیم
بعد یک 100 تایی دیگه اضافه میکنیم و به ترتیب ادامه میدیم تا به عدد 900 برسه
روی تخته عدد 900 + 100 رو مینویسیم و بسته ی 100 تا یی رو اضافه می کنیم
و عدد 1000 رو به عنوان اولین عدد و کوچکترین عدد 4 رقمی معرفی می کنیم
وقتی 10 تا بسته ی 100 تایی رو در دست داریم بهشون نشون میدیم و میگیم برای راحتی کار از چینه ی 3 سانتی استفاده میکنیم تا بسته هایی 1000 تایی مشخص بشه
هر چینه نشانه ی یک بسته ی 1000 تاییه حالا میتونین شمارش 1000 تایی ها رو هم بهشون نشون بدین و بگین خودشون درگروه ها با کمک هم و با چینه هاشون نشون بدن
وقتی خوب درک کردن هر کدوم ازچینه ها چه جایگاهی و مرتبه ای دارن عدد 4 رقمی رو نوشته
و میخواییم تا در گروهشون با کمک چینه درست کنن
وقتی کار با چینه تموم شد می تونین با سکه هایی که قبلا تهیه کردین یا درکیسه های ریاضیشون دارن
همین روند رو جلو برین تا بدونن و ببینن که عدد هزار رو ه با مکعب یا کارتن و چه با سکه هم میشه نشون داد
بعد از تمرین و درک بهترمطالب میگیم کتابها رو باز کنن و فعالیت و کار درکلاس رو انجام بدن
برای تمرین اول هم می تونین از بوفه مدرسه یه کارتن بیسکویت یا کیک یا هر چیز دیگه ای با همکاری مدیر مدرسه تهیه کنین
هر بسته بیسکویت رو به عنوان بسته ی 100 تایی معرفی کنین و به ترتیب درکارتن ها قرار بدین تا بچه ها به عینه فعالیت رو ببینن
وقتی به عین فعالیت رو دیدن و خودشون هم درگروه هاشون با بسته های کوچیک چینه انجام دادند
اون موقع درک کردن و مفهوم رو فهمیدن و به خوبی میتونن هر نوع تمرینی رو انجام بدن